پایان نامه کارشناسی ارشد : تبدیل­خواهان جنسی MtF
نوشته شده توسط : رسول

تبدیل­خواهان جنسی MtF

 

تبدیل­خواهان جنسی MtF افرادی هستند که که از لحاظ فیزیکی کاملا مرد هستند اما در این افراد همواره خود را در اندام زنانه تصور می­ کنند. در دوران کودکی و بلوغ به­طور مداوم و شدید از پسر بودن خود ناراحت است و تمایل شدیدی دارد که دختر باشد و در موارد نادری هم اصرار دارد که دختر است. این افراد، تمایل به مبدل­پوشی یا تقلید حالات دخترانه،‌ میل شدید برای شرکت در بازی­های دخترانه و رد فعالیت­ها، اسباب­بازی­ها و بازی­های پسرانه را دارند. تاکید دارند که وقتی بزرگ شوند،‌ حتما زن خواهند شد البته نه فقط در نقش یک زن،‌ بلکه به صورت یک زن واقعی در خواهند آمد. تبدیل­خواهان جنسی MtF تاکید دارد که بیضه­ها و آلت جنسی­اش نفرت­برانگیز است و همواره به دنبال راهی است که اندام جنسی زنانه (سینه و واژن) را جایگزین اندام تناسلی مردانه­ی خود بکند. این افراد حتی قبل از عمل جراحی تغییر جنسیت در روابط جنسی خود نقش مفعول را داشته و همواره به دنبال داشتن جذابیت­های زنانه­ی خود هستند (اوحدی: ۱۳۸۴و رولند و اینکروسی: ۲۰۰۸).

 

 

۲-۲-۸ مبدل­پوشی[۱]

 

«افرادی که لباس جنس مخالف را به صورت موقتی می­پوشند و تمایل ندارند که به صورت کامل مانند جنس مخالف زندگی کنن. جنس بیولوژیک خود را قبول دارند. هیچگونه تضادی بین روح و جسم خود نمی­بینند. این افراد را مبتلا به ترنس­وستیت می­نامند. این اصطلاح از کلمه­ی لاتین trans به معنای مقابل و vest به معنای پوشش گرفته شده است. مبدل پوشی برای فرد تحریک جنسی ایجاد می­ کند که گاهی هم با انحرافات جنسی همراه است»(الیس و اریکسون، ۲۰۰۲).

 

۲-۲-۹ مرد زن­نما[۲]

 

«غده­های تناسلی در این افراد بیضه است و باید در حقیقت مرد باشند ولی برعکس بعضی صفات زنان را داشته و حرکات و رفتارشان هم مانند زن است»(الیس و اریکسون، ۲۰۰۲).

 

۲-۲-۱۰ زن مردنما[۳]

 

«غده­ی تناسلی این افراد تخمدان است. دستگاه تناسلی داخلی مثل رحم و لوله­های رحمی کم و بیش طبیعی و همانند جنس زن در آنها وجود دارد ولی دستگاه تناسلی خارجی و بعضی صفات ظاهری­شان همانند مردان می­باشد»(الیس و اریکسون، ۲۰۰۲).

 

۲-۲-۱۱ ویریلیسم[۴]

 

«عبارتست از پیدایش بعضی صفات جنس مرد در دختران یا زنانی که قبلا از هر حیث طبیعی بوده ­اند»(الیس و اریکسون، ۲۰۰۲).

 

 

 

[۱] Cross-dressing

 

[۲] Androgynoid

 

[۳] Gynandroids

 

[۴] virilization





:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: